Zdroj: wikimedia.org

Společnost Google oznámila otevření podpory Google Map i menším herním studiím

Mobilní hra Pokémon Go nebyla první, která využívala hráčovu polohu ve skutečném světě, avšak vzhledem k oblibě a známosti ji můžeme označit za nejzásadnější titul v této oblasti. Po jejím úspěchu se objevila celá řada her, jež pracovaly s mapami a pohybem hráče. Do tohoto fenoménu se zapojila i společnost Google, která v roce 2018 otevřela své mapy vybraným herním společnostem. Podle údajů Google od té doby vzniklo 10 her, které v úhrnu každý měsíc hrálo více než 10 milionů hráčů.

Zájem o přístup k mapám Google projevila také řada menších nezávislých herních studií a společnost Google se jim rozhodla vyjít vstříc. Po registraci a vytvoření nezbytných účtů mohou vývojáři využít propojení podkladů Google map ve spojení s enginem Unity. Na základě mapových podkladů budou moci vývojáři vytvářet vlastní herní světy nebo vytvořit zajímavé body, jež mohou být pro hru důležité. K dispozici budou nejen venkovní prostory, ale také interiéry významných budov, které Google pro své mapy zpracoval.

Pro práci s větším objemem dat může pomoci škálování, tedy jedna z novějších funkcí. Ta umožní hře na základě polohy hráče zobrazit vyšší úroveň detailů v blízkosti a méně detailů v širším okruhu. Tato funkce šetří spotřebu dat.

V příštích letech se tak zřejmě dočkáme celé řady nových her, které pracují s reálným mapovým podkladem a polohou hráče. Mnohé z nich budou zřejmě obsahovat i atraktivní prvky, jako je rozšířená realita.

Zdroj: cloud.google.com/blog