Zaklínač 3 ukazuje mezní hranice výkonu konzole Nintendo Switch

Když informace o možném portu hry Zaklínač 3: Divoký hon (v originále Witcher 3: Wild hunt) prosákly na jaře na veřejnost nikdo jim příliš nevěřil. Tento titul je poměrně hardwarově náročný a konzole Switch od počátku nebyla koncipovaná na výkon. Zdánlivě nemožné se však stalo skutečností a dnes se třetí Zaklínač na konzoli Switch skutečně objevil.

Pro své tvůrce se tento titul nepochybně stal vysokou školou optimalizace. Prvním zásadním krokem v této oblasti bylo zamknutí počtu snímků za vteřinu na 30. Podle prvních dojmů se zdá, že se pod tuto hranici plynulost obrazu příliš neklesá, a to ani během bitev, které jsou náročné, ale vyžadují maximální plynulost. Ani doba načítání mezi lokacemi není příliš dlouhá.

Po grafické stránce bylo nutné hru poměrně dost osekat. Modely mají méně polygonů a jsou rozostřenější. Optimalizace logicky postihla některé stránky hry více a jiné méně. Hustota listů na stromech a dalších detailů rapidně klesla, naopak modely postav a detaily tváří se optimalizátoři pokusili do maximální míry zachovat. Snížil se také důraz na textury povrchů, detaily vlasů nebo rozlišení stínů, tedy detailů, jež nejsou pro samotnou hratelnost stěžejní.

Tvůrcům Switchové verze pomohl také fakt, že konzole má menší rozlišení. V některých momentech hra klade na grafiku větší důraz a jindy znatelně „zoškliví“, aby tak dala prostor větší plynulosti.

Záleží tedy na samotných hráčích, co od hry očekávají. Jestli chtějí mít epické dobrodružství zaklínače Geralta a jeho přátel v kapesní verzi a jde jim hlavně o příběh a souboje, Switcher (jak se hře začalo slangově říkat) jim dá přesně to co potřebují. Jestli naopak chtěli graficky precizní zážitek, který vybízí ke kochání v každém okamžiku, musí zůstat u PC nebo konzolových verzí, Switch jim se svým výkonem toto nabídnout nedokáže.

Zdroj: arstechnica.com