Čínský trh s VR headsety vzrostl v prvním čtvrtletí z roku na rok o 234 %

Čínský trh se samostatnými VR headsety zaznamenal v 1. kvartálu meziroční nárůst o nebývalých 234 %. Výrazně tak přispěl k 16% globálnímu růstu. Do obchodů se za toto období celosvětově dodalo 650 000 VR headsetů.

Čína se tak stává motorem růstu segmentu, který v poslední době zažívá na klíčových západních trzích propad, a to zejména v USA a Japonsku. V Číně se prodejci snaží VR (ale i AR) aktivně propagovat a i díky tomu se země na tomto poli stává dalším zásadním světovým hráčem. Velkou popularitu si zde našly hlavně VR headsety pro mobilní telefony a nejlevnější  zařízení tohoto druhu zde vyjdou v přepočtu na pouhých pár set korun (např. Xiaomi Mi VR).

Globálnímu trhu s VR každopádně stále vládnou USA, jejichž podíl činí 31 %. Čína jim však výrazně „šlape na paty“ a momentálně ztrácí pouze tři procentní body. V USA se nicméně podle analytické společnosti Canalys, která s nejnovějšími daty přišla, bude situace zlepšovat a přispět k tomu má nový, cenově dostupný VR headset Oculus Go, určený pro smartphony. Ten je zde dostupný od května a stojí 200 dolarů.

V Číně bylo v prvním kvartálu roku do obchodů vyexpedováno 94 000 VR headsetů, přičemž jedničkou je tu společnost HTC s headsetem Vive (tržní podíl 33,1 %; 31 000 dodaných kusů). Následuje firma Pico s headsetem Goblin (28,5 %; 27 000 dodaných kusů) a trojkou je společnost DPVR.

Canalys předpokládá, že ještě letos zažije globální trh s VR rychlý růst. Jeho tahouny mají být právě headset Oculus Go a novinky ambiciózních čínských firem Lenovo, Xiaomi, iQiyi, DPVR a dalších.

 

Zdroj: gizchina.com, canalys.com