Expert na autonomní vozy vytvořil za pomocí AI „textovku“ nabízející skutečnou nelineární hratelnost

Odborník na autonomní navigaci vozidel Nick Walton vytvořil textovou adventuru s názvem AI Dungeon 2, která nabízí prakticky nekonečné možnosti. Jak již z názvu vyplývá, k jejímu vyvinutí použil sílu umělé inteligence.

   Hru Walton vytvořil konkrétně pomocí nejmodernějšího opensourcového algoritmu na generování textů vyvinutého neziskovou organizací na výzkum AI OpenAI. Umělou inteligenci vytrénoval tím, že jí „nasytil“ příběhy typu „vyber si své vlastní dobrodružství“ (z populárního webu Choose Your Story). 

   Hra, kterou autor podle svých slov vytvářel několik stovek hodin, se hraje velmi podobně jako textová adventura z 80. let, jako např. Zork a jiné klasiky. Rozdíl je v tom, že hráč může v AI Dungeonu 2 dělat prakticky vše, co chce. Oldschoolové textové adventury minulosti omezovaly hráče v tom, že jim dovolovaly vydat se jen určitými směry a provádět limitovaný počet akcí, přičemž měly velmi přímočaré dějové linie. To u Waltonovy hry odpadá, protože reaguje v podstatě na vše, co hráč napíše.

   Na začátku si hráči vyberou typ dobrodružství, které chtějí hrát. Žánry zahrnují apokalyptickou, mysteriózní a zombie tematiku a fantasy. Poté si hráč vybere typ postavy a zadá jméno. Pak se již ke slovu dostává AI, která hráčům poskytuje popisy děje a čeká na jejich vstupy.

   Vzhledem ke své povaze hra nemá úplně konzistentní představu o tom, co jsou postavy zač nebo co dělají – reaguje jen na podněty, které ji hráč dodá, řádek po řádku, a nesnaží se sledovat příběhy v širším kontextu nebo „protlačovat“ konkrétní cíle. Aby byla zábavná, hráč musí být vynalézavý a udržovat dění v chodu.

   Kvůli vysokým nákladům na stažení není možné si hru v tuto chvíli stáhnout. Kdy to možné opět bude, mají zájemci o vyzkoušení podle jejího webu sledovat na Waltonově Twitteru.     

     

Zdroj: techspot.com, theverge.com