Placený Facebook i budoucnost s podporou AI, tak vidí Zuckerberg budoucnost Facebooku

Mark Zuckerberg, ředitel společnosti Facebook má za sebou očekávané slyšení před Kongresem Spojených států amerických. V něm vypovídal v souvislosti s problémy ochrany uživatelů a jejich dat v prostředí největší sociální sítě světa. Hlavní otázka celého slyšení byla „Jak se mohlo stát, že Facebook neúmyslně umožnil zneužití dat z profilů až 87 milionů svých uživatelů společností Cambridge Analytica?“

Slyšení trvalo celých pět hodin, bylo přenášeno online a Zuckerberg během něj zůstal klidný, senátoři zůstali po celou dobou zdvořilí a vstřícní. Zde je shrnutí nejvýznamnějších bodů celého slyšení.

Facebook má monopol

Mark Zuckerberg byl požádán, aby jmenoval největšího konkurenta sociální sítě Facebook. To se mu nepodařilo a byl následně tázán, jestli není Facebook až příliš silným. Z reakcí jednotlivých senátorů vyplynulo, že mnoho z nich přemýšlí nad obrovskou mocí této sociální sítě a nad tím jak zvýšit konkurenci na trhu sociálních médií, tak aby případným potencionálním útočníkům nestačilo, zaměřit se pouze na jedno z nich.

Placená verze Facebooku možná přijde

Dalším zajímavým tématem celé události byla případná změna obchodního modelu. Facebook je zatím pro uživatele i společnosti bezplatný a vydělává pouze na inzerci a placených reklamách. Zuckerberg k tomu řekl, že považuje za nutné, aby vždy existovala bezplatná verze Facebooku. Variantu prémiové verze účtů s placenými službami však nevyloučil.

Vše vyřeší AI

Umělá inteligence se stala tak trochu zaklínadlem a univerzálním řešením pro všechny problémy. AI zatím v prostředí Facebooku bojuje proti nenávistným komentářům a příspěvkům. Problém, je, že její výsledky jsou zatím neprokázané.

Facebook „nešmíruje“ své uživatele

Během slyšení přišla řada i na populární legendu, která tvrdí, že Facebook odposlouchává prostřednictvím mobilních telefonů své uživatele a cílí reklamy podle zjištěných informací. Zuckerberg to popřel.

Senátoři nechápou Facebook

Velkou část celého procesu zabralo odpovídání na to, jaké mechanismy Facebook využívá, jak dlouho uchovává data nebo jak mohou sami uživatelé řídit bezpečnost svých dat. Na mnoho z těchto otázek se dalo odpovědět jednoduchým zadáním příslušné fráze do vyhledávače Google. Otázek a tudíž ani odpovědí hlubší mechanismy celé sítě se diváci přenosu nedočkali.

Zdroj: theverge.com