Tesla vyvrací zprávy, že kvůli nákladům odmítla implementovat do autopilota bezpečnostní funkce navíc

Tesla se brání nařčením, že kvůli nákladům měla odmítnout implementovat do autopilota ve svých autech (ve skutečnosti pokročilého asistenta řízení) další bezpečnostní funkce. Podle zprávy deníku Wall Street Journal společnost zvažovala zavedení systému pro sledování pohybu očí řidiče a přidání dalších senzorů na volant.

Funkce autopilota se pod drobnohled dostala po třech nedávných smrtelných nehodách, ke kterým došlo, když byl zapnutý. Podle Tesly však za nehody nesl vždy vinu řidič, protože i při zapnutém autopilotovi je nutné se řízení věnovat. Funkce pro sledování pohybu očí podle informací deníku nebyla implementována i proto, že systém by údajně nemusel fungovat u řidičů s rozdílnou výškou, hlavní obavou však měly být náklady. Majitel Tesly Elon Musk byl prý navíc přesvědčen, že systém ani další senzory na volantu nejsou potřeba a že by „řidiče obtěžovaly“.

Musk na svém Twitteru uvedl, že Tesla zavedení systému pro sledování pohybu očí skutečně zvažovala, ale že k implementaci nedošlo kvůli obavě z neefektivity. Náklady v tom prý nehrály žádnou roli. Podle něj jsou „jeho“ auta na silnici nejbezpečnějšími a jsou prý v průměru téměř čtyřikrát bezpečnější než ostatní vozidla.

První případ smrtelné nehody při použití autopilota se stal před dvěma lety v Číně. Tentýž rok došlo k další nehodě, kdy v USA zemřel řidič Josua Brown. Nejnovějším případem, který se udál v USA v březnu letošního roku, byla fatální nehoda řidiče Waltera Huanga, kdy jeho Model X narazil do svodidel. Případ vyšetřuje vládní agentura National Transportation Safety Board a zatím nedospěla k závěrům, nicméně podle interního vyšetřování Tesly neměl Huang před nárazem i přes opakovaná varování systému ruce na volantu.

 

Zdroj: techspot.com