Chatbot novozélandských aerolinií dokáže zodpovědět 75 % otázek týkajících se cestování

Letecká společnost Air New Zealand využívá k zodpovídání dotazů týkajících se cestování chatbota jménem Bravo Oscar Tango. Chatbot, využívající ke své práci AI, dokáže nyní zodpovědět celé tři čtvrtiny otázek zákazníků. Když loni začínal, bylo to pouhých 7 %.

Chatbot, zkráceně nazývaný Oscar, je od začátku dostupný zákazníkům na Novém Zélandu a v Austrálii a k dispozici je nově i americkým a kanadským cestovatelům. Denně je zapojen až do 1000 konverzací na webových stránkách aerolinií i v rámci mobilní aplikace. A protože je Oscar postaven na umělé inteligenci, je schopen se učit – jinými slovy, čím více je používán, tím přesnější budou jeho odpovědi. Podle šéfa digitálního oddělení společnosti Aviho Golana umožňuje AI aeroliniím rychlý a pohodlný způsob interakce se zákazníky a díky ní se mohou pracovníci ze zákaznického oddělení věnovat řešení komplexnějších otázek.

Bot je navržen tak, aby byl schopen zodpovědět nejběžnější dotazy (např. ohledně rezervace nebo změny letu, rezervace a změny sedadla nebo digitálních letenek), a má podobu jakési chatovací platformy. Oscar také umí sám podle toho, co uživatel píše, navrhovat relevantní otázky. Pokud otázce nerozumí, upozorní na to pomocí vyskakovacích tlačítek a uživatel bude moci dotaz přeskočit. Oskarovy odpovědi zahrnují také odkazy na stránky se souvisejícími informacemi. Podle Golana šetří bot společnosti čas a cestovatelům nabízí osobnější a jejich potřebám přizpůsobený způsob komunikace.

Oscar každopádně není jediným virtuálním asistentem specializovaným na oblast cestování – např. německý letecký gigant Lufthansa používá bota jménem Mildred a chatovací platforma americké cestovní agentury Expedia dokáže se zákazníky komunikovat i přes Skype.

 

Zdroj: digitaltrends.com