Facebook vydal chatbota, který má pomoci zaměstnancům komunikovat citlivá témata

Veřejný obraz společnosti Facebook je dnes díky řadě skandálů v posledních letech v katastrofálním stavu. A je bohužel častým jevem, že uživatelé své výtky a někdy i otevřenou nenávist směřují na řadové zaměstnance obřího korporátu (a někdy i jejich rodinné příslušníky). Zvláště v době Vánočních svátků je jejich situace opravdu nezáviděníhodná.

Společnost Facebook se proto rozhodla dát svým zaměstnancům k dispozici chatbota, který jim pomůže na složité otázky a nenávistné komentáře odpovídat. Jedná se vlastně o velmi chytrý krok, protože skrze tento program mohou odpovědné části společnosti vést jednotný směr komunikace vůči veřejnosti.

Nový program nese označení Liam a není úplně jasné, jak k jeho pojmenování Facebook došel. Údajně nejde o zkratku, ale použití jména, jež je populární ve Velké Británii odkud pochází tvůrci tohoto chatbota. Není jasné, jestli jsou zaměstnanci povinni své odpovědi s programem konzultovat, nebo slouží pouze jako nástroj ve chvíli kdy si neví zaměstnanec rady s odpovědí.

Facebook už v minulosti svým zaměstnancům poskytl oficiální PR vyjádření, nyní je to však poprvé, co je vydává ve formě aktivního programu, který může být snadněji použitelný než souhrn odkazů na články a odpovědi.

Společnost Facebook byla před několika lety v čele žebříčku vysněných zaměstnaní. Řada skandálů však měla na oblibu Facebooku velmi neblahý vliv. Facebook se tedy musí snažit o napravení reputace nejen u veřejnosti jako takové, ale také na pracovním trhu. Kvalitní odborní jsou totiž základem rozvoje a bez něj v dnešní dynamické době nemůže obří sociální síť Facebook existovat.

Zdroj: mashable.com