Japonský mobilní trh s hrami roste rychleji než americký již tři roky v řadě

Japonský mobilní trh s hrami roste rychleji než americký již tři roky po sobě. Konkrétně roste o zhruba 35 % z roku na rok. Pozoruhodné na tom je, že v USA je přitom asi třikrát více uživatelů smartphonů než v zemi vycházejícího slunce.

Údaje zveřejnila společně marketingová agentura Dentsu a analytická platforma App Annie. Dalšími zajímavým zjištěním je to, jakou roli hrají loot boxy v monetizaci RPG titulů oproti jiným mobilním aplikacím. V Japonsku si podle zprávy mezi červencem roku 2016 a červnem letošního pro sebe hry žánru RPG „urvaly“ 65 % herních příjmů. Jak zde zpráva poznamenává, podíl příjmů z „RPGček“ byl podstatně vyšší než množství času stráveného jejich hraním, což naznačuje, že efektivita žánru při získávání příjmů z prodeje herních předmětů hráčům je na japonském trhu velmi vysoká.

Podle všeho se tak zdá, že popularita loot boxů v RPG hrách je v Japonsku velká (zde se nazývá „mechanikou gacha“). Spoluautor zprávy Donny Kristianto říká, že v mnoha špičkových RPG titulech v Japonsku mají loot boxy formu sběratelských karet a hry s mechanikou boje o ně jsou zde z hlediska efektivity monetizace nejúspěšnější. Zajímavé je, že ve výše uvedeném období generovali příjmy z loot boxů z 80 % vydavatelé sídlící v Japonsku. V USA je to pro srovnání jen zhruba 50 % domácích vydavatelů.

Rozdíly mezi USA a Japonskem jsou velké i v tom, kolik času s mobilními hrami hráči tráví. V Japonsku si pouštějí hráči hry dvakrát častěji než jejich americké protějšky a průměrně jejich hraním tráví dvojnásobné množství času. Právě velké množství času stráveného hraním výrazně napomáhá tomu, aby v Japonsku dosahovaly příjmy z loot boxů tak vysokých čísel. Jak Kristianto dodává, tuto úroveň by měli brát v úvahu všichni tvůrci vyvíjející nejen mobilní RPG tituly pro japonský trh.

Podle zprávy jsou ti, kdo zaznamenají úspěch na zdejším trhu, „bohatě odměněni“. Mobilní hry jsou totiž odpovědné za většinu růstu v oblasti zpoplatnění mobilních aplikací.

 

Zdroj: gamesindustry.biz