Foto: Inworld AI

Microsoft umožní herním vývojářům používat nástroje umělé inteligence pro tvorbu herního obsahu

Microsoft se spojil se startupem Inworld AI, aby společně vytvořili sadu nástrojů generativní umělé inteligence, kterou budou moci vývojáři používat k vytváření her. Konkrétně má být vyvinut “AI kopilot”, který bude schopný vytvořit komplexní scénáře, dialogové stromy, úkoly a další herní prvky. Microsoft a Inworld AI se také chystají pracovat na novém AI enginu, za pomoci kterého budou moci hráči během hraní generovat zcela nové a originální příběhy, úkoly a dialogy.

Na webových stránkách společnosti Inworld se uvádí, že její technologie dokáže “vytvářet postavy s výraznými osobnostmi a povědomím o souvislostech herního světa“. Společnost údajně může vývojářům poskytnout “plně integrovaný engine pro tvorbu umělé inteligence NPC [nehráčských postav], který jde nad rámec velkých jazykových modelů (LLM)”.

Vývojáři se těchto připravovaných nástrojů pochopitelně obávají. Mezi tvůrci rostou obavy z toho, že společnosti budou jejich díla používat k trénování generativní umělé inteligence bez jejich souhlasu. Skupina autorů, včetně Johna Grishama a George R. R. Martina, dokonce zažalovala společnost OpenAI a obvinila ji z porušování jejich autorských práv. A pak je tu samozřejmě všudypřítomná obava, že by se vývojáři kvůli snížení nákladů mohli rozhodnout scénáristy a designéry propustit. Xbox však věří, že tyto nástroje mohou vývojářům “usnadnit realizaci jejich vizí“ a mohou pomoci s posouvání hranic současných her.

Zdroj: www.engadget.com