Na letošním ročníku Světového poháru ve skládání Rubikovy kostky se bude poprvé v historii soutěžit s digitálními hlavolamy
Rubikova kostka je nejznámějším hlavolamem světa a již řadu let se pořádají soutěže, v jejichž rámci jednotlivci bojují o prvenství v rychlosti, s níž jsou schopni kostku složit. Kvůli pandemii COVID-19 však muselo být pozměněna i forma konání Světového poháru.
Hráči i fanoušci se tak v letošním roce mohou těšit na první ročník Red Bull Rubik’s World Cup 2020, který bude mít poprvé v historii virtuální podobu. Aby bylo možné vysílat soutěž digitálně a přitom byla dodržena přesná pravidla, soutěžící budou místo klasické Rubikovy kostky používat speciální digitální kostku Connected Cube, kterou je možné připojit k telefonu nebo tabletu. Hráči i rozhodčí tak získají přesné údaje o času, který řešení hlavolamu zabralo. Hráči navíc mohou lépe sledovat svůj pokrok.
Na rozdíl od interaktivní Rubikovy kostky GoCube se Connected Cube více podobá klasickému hlavolamu. Soutěžící letošního ročníku však mohou využít jeden nebo druhý typ hlavolamu. Amatérští nebo profesionální hráči (kterých je dohromady téměř 47 tisíc) se tak mohou zúčastnit boje o mistrovství světa bez nutnosti cestovat a z pohodlí svých domovů. Kvalifikace začíná již 15. srpna a potrvá do 10. října. Finále se koná na podzim 7. listopadu.
Letošní ročník ale bude díky novým technologiím pravděpodobně odlišný, i co se týče výsledků. Práce s Connected Cube je totiž o něco náročnější, a tedy i pomalejší. Tento typ kostky totiž nedisponuje žádnými magnety, které podporují rychlé otáčení a zároveň drží boční strany na místě. Výsledné časy proto mohou být zkreslené. Pravděpodobně také nedojde k překonání dosavadního rekordu, který drží Číňan Yusheng Du, jenž dokázal kostku složit za neuvěřitelných 3,47 sekund. A jen pro zajímavost – umělá inteligence to dokáže ještě rychleji.
Zdroj: engadget.com