Foto: maxpixel.net

New York zavádí pravidla pro regulaci služeb Uber a Lyft

Jedno z nejrušnějších měst světa dlouhodobě trápí obrovské množství aut v dopravě. To přispívá k zvýše hlučnosti, špatnému ovzduší a dopravním kolapsům. Vedení města se proto rozhodlo zavést sérii opatření, která by množství automobilů v ulicích měla omezit. A jedno takové opatření se týká populárních taxi služeb založených na sdílené ekonomice Uber a Lyft.

Legislativa, kterou v současnosti projednávají nejvyšší orgány newyorské radnice, by měla určit maximální počet vozidel, které by výše zmíněné taxislužby mohly provozovat. New York by se stal jedním z prvních měst na světě i v USA, kde by otázku sdílené ekonomiky v autodopravě řešili tímto způsobem. Současný starosta města se snažil o omezení alternativních taxislužeb už v roce 2015, avšak setkal se kritikou z řad zastupitelů, veřejnosti i podnikatelů a se svým návrhem neuspěl.

Ve hře je několik řešení, o kterých bude městská rada 8. srpna hlasovat. Ve hře je zmražení vydávání licencí na pronájem vozů po dobu 12 měsíců. V rámci této doby by probíhala studie vlivu alternativních taxislužeb na tvorbu kolon. Jiný návrh uvažuje o vytvoření nové úřední kategorie pro alternativní taxislužby. To by podle navrhovatelů umožňovalo přímou kontrolu počtu vozů a také možnost přesnějšího geografického rozdělení. V některých oblastech by mohlo jezdit vozů více, v některých méně.

Uber upozorňuje, že taxislužba ve městě je přetížená a v okrajových částech města je téměř nemožné si taxi objednat. O připravovaných regulacích by s městem ráda jednala prostřednictvím Rady nezávislých řidičů, která by zastupovala řidiče obou taxislužeb, jež by se regulace mohla dotknout.

New York není jediné město, které situaci alternativních taxislužeb řeší. Velmi intenzivní spor o jejich podobu a setrvání probíhá například v Londýně a mezi metropole, kde se ze sdílené ekonomiky stalo politické téma můžeme zařadit i Prahu.

Zdroj: theverge.com