Příjmy z mikrotransakcí se u free-to-play her na PC od roku 2012 zdvojnásobily

I když si někteří hráči přítomnost mikrotransakcí v moderních počítačových hrách stěžují, faktem je, že tento zdroj příjmů je na vzestupu. Podle nejnovější zprávy webu superdataresearch.com se příjmy z mikrotransakcí u free-to-play počítačových her od roku 2012 zdvojnásobily.

Zpráva mimo jiné uvádí, že „přestože hráči mají tendenci si na mikrotransakce hned stěžovat, protože jim vadí nadměrné zpoplatňování dalšího herního obsahu, jiní hráči model monetizace založený na ‚herní službě‘ svými peněženkami podporují“. Za období let roku 2012–2017 narostly příjmy u PC her vycházejících z platebního modelu free-to-play z 11 mld. na 22 mld. dolarů. Podle zprávy se očekává, že za dalších pět let to bude o 3 mld. dolarů více.

Co se týče příjmů generovaných počítačovými hrami, za něž hráč platí plnou cenu, zde také došlo k růstu, i když oproti free-to-play titulům ne tak velkému. Za období let 2012–2017 se příjmy z „postaru“ prodávaných PC titulů zvýšily z 5 mld. na 8 mld. dolarů a předpokládá se, že v roce 2022 dosáhnou 11 mld. dolarů. Jak zpráva dodává, v posledních letech je zřetelně vidět trend ve vnímání počítačových her jako služby a příjmy z dodatečně placeného herního obsahu postupně překonávají příjmy za nákup „tradičních“ titulů.

Tento přístup hlasitě podporuje např. vydavatelský obr EA, který se nedávno nechal slyšet, že jádro jeho dalších titulů (nejen na PC) chce přeměnit ve „čtyřiadvacetihodinovou živou službu“. Velkou kontroverzi vzbudila nedávno vydaná multiplayerová FPS Star Wars Battlefront II, z níž mikrotransakce vydavatel po ostré reakci herní komunity dočasně stáhl. Ještě dříve musel reagovat na stížnosti týkající se údajně nepřiměřené výše herních kreditů nutných k odemčení některých legendárních postav.

Kauzu kolem hry rozvířily nedlouho poté i některé země (např. Belgie a americký stát Havaj a naposledy i Austrálie), podle nichž připomínají loot boxy svým charakterem hazardní hry a měly by být zakázány zákonem.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, techspot.com, superdataresearch.com