Rockstar se chce v budoucích hrách vrátit k singleplayerovým DLC

Studio Rockstar počítá v budoucích hrách s návratem k singleplayerovým DLC. Pro poslední díl GTA vydávalo výhradně multiplayerové obsahové dodatky, ale podle šéfa designu a producenta Imrana Sarwara byla absence singleplayerových DLC v GTA V vlastně dílem náhody a ne úmyslu.

Sarwar se v rozhovoru pro Game Informer rozpovídal kromě jiného na téma obrovského úspěchu Grand Theft Auto Online, přičemž narazil právě na otázku absence příběhových DLC do GTA V. Předchozí díl, jak si někteří z vás jistě pamatují, dostal dva singleplayerové přídavky – The Lost and Damned a The Ballad of Gay Tony – a obě DLC byla jak fanoušky, tak herní kritikou přijata velmi kladně. Stejně tak byl pro westernový hit Red Dead Redemption vydán přídavek Undead Nightmare, který hráči i kritici též zahrnuli chválou.

GTA V však tento trend porušil. Sarwar k tomu říká, že nevydání singleplayerového obsahového rozšíření pro tuto hru „nebylo vlastně vědomým rozhodnutím, prostě se to tak stalo“. Zdůraznil, že studio by se rádo k příběhovým přídavkům v budoucnosti vrátilo. Producent také naznačil, co za tímto rozhodnutím mohlo stát. Podle něj byl singleplayer v GTA V „masivní a velmi, velmi kompletní“. V podstatě to prý svým rozsahem byly tři hry v jedné.

Dalším důvodem může být i to, že studio pracovalo přibližně rok na verzi určené pro novou generaci konzolí a PC, takže mu na singleplayerové DLC nezbývalo dostatek času. GTA Online mělo navíc velký potenciál, který chtěli tvůrci naplno využít. V neposlední řadě se začalo pracovat na pokračování Red Dead Redemption a v této době již tvůrci necítili potřebu obsah pro jednoho hráče vytvářet.

Rockstar patří k herním studiím, které si vždy zakládaly na silném singleplayerovém módu v otevřených světech. I Sarwar potvrzuje, že singleplayerový žážitek v otevřeném světě je pro Rockstar stále nade vše. Uvidíme tedy, jaký zážitek si odneseme ze hry jednoho hráče v případě očekávaného Red Dead Redemption II, které má vyjít v březnu příštího roku.

 

Zdroj: gamesindustry.biz, gameinformer.com