Zdroj: wikimedia.org

Kauza G2A spěje ke svému vyřešení, společnost přiznala, že prodávala kradené klíče českých her

Internet je místem, kde se dá prodat a koupit téměř cokoliv. Jen někdy může být problém, že to ne vždy musí být legální. O legálnosti se dlouho mluvilo i v případě distribuční společnosti G2A, která nabízela hráčům někdy až překvapivě levné klíče k některým hrám. Přibližně před rokem kvůli tomu čelila obvinění, že se přiživuje na herním trhu. Herní vývojáři totiž neměli z obchodů G2A žádný zisk a nebylo jasné odkud klíče, které systém přeprodává, vlastně pochází.

Zástupci G2A trvali na tom, že nejde o nelegální obchod, ale pouze zprostředkovávají obchod mezi hráči. Na výtky reagovala společnost příslibem, že v případě, že se prokáže přeprodej kradených klíčů, uhradí poškozeným studiím desetinásobek ušlého zisku. Háček byl v tom, že to museli sami vydavatelé a autoři hry dokázat.

Jedni z mála, kdo na tuto výzvu zareagovali, byli členové studia Wube Software. Ti před téměř rokem poslali G2A stížnost a nyní konečně dostali odpověď. Podařilo se jim totiž oficiálně prokázat, že 200 kódů prodaných na G2A, bylo opravdu kradených nebo získaných jinou nelegální cestou, a dostanou tak odměnu 39 600 dolarů.

Jedná se o první prokázaný případ, v němž G2A uznalo chybu a svůj slib opravdu splnilo. Otázkou nyní je, jestli postup Wube Software bude motivovat k prokazováním i další potencionálně poškozená studia a subjekty. Studia a mnohá média se snaží hráče přesvědčit o tom, že podporou serverů, jako jsou G2A, sice ušetří peníze, ale nepodporují autory her, a potenciálně tak ničí herní průmysl jako takový.

Zdroj: gamesindustry.biz