Volkswagen hledá dodavatele kobaltu, je důležitou komponentou Li-Ion baterií

Automobilka Volkswagen následuje celosvětový trend a hodlá vyrábět jako jiní elektromobily ve velkém. K tomu je potřeba kromě jiného kobalt, který je důležitým prvkem při výrobě Li-Ion baterií. Podle agentury Reuters se německá automobilka snaží v těchto dnech si zajistit dlouhodobé kontrakty s dodavateli nerostu.

Volkswagen má v segmentu elektrických vozidel smělý plán: hodlá vyrobit do roku 2025 až 3 miliony elektromobilů a 80 modelů elektrických vozů napříč všemi 12 značkami do roku 2030. Pro srovnání, momentálně na silnicích po celém světě jezdí kolem 2 milionů elektrických vozidel.

Volkswagen není samozřejmě jediný, kdo se snaží uzavírat kontrakty ohledně tolik potřebného nerostu. Již v roce 2015 uzavřela společnost Tesla smlouvu s důlními společnostmi Bacanora Minerals and Rare Earth Minerals a Pure Energy Minerals – mají prozkoumat naleziště lithia v severní oblasti státu Nevada a Mexika.

Lithium-iontové baterie na bázi kobaltu mívají vyšší energetickou hustotu. Těží se hlavně v Demokratické republice Kongo, přičemž se odhaduje, že středoafrická země má 50–60 % světových zásob tohoto nerostu. Nachází se také v Zambii, Číně, Kanadě, Rusku nebo Austrálii. Podle zdrojů agentury Reuters požádal Volkswagen dodavatele kobaltu, aby mu předložili návrh na 10letý kontrakt, který by začal platit od roku 2019.

Ke splnění svých cílů bude muset automobilka zaplatit za dodávky nerostu odhadem 59,76 mld. dolarů, a tak preferuje uzavření kontraktů nejlépe s fixními cenami po příslušnou dobu. Každá baterie podle analytiků používá 8–12 kg kobaltu a Volkswagen bude potřebovat pro budoucí elektromobily ročně 24–36 kg nerostu, což odpovídá při současných cenách 1,6–2,4 miliardám. dolarů.

 

Zdroj: reuters.com, arstechnica.com