Foto: Unsplash

Formule 1 doufá, že jí umělá inteligence pomůže zjistit, zda vůz porušuje limity na trati

Rozdíl úspěchu ve Formuli 1 často spočívá v nepatrných milisekundách a milimetrových vzdálenostech. Závodníci přesně vědí, jakou stopu v zatáčkách zvolit, aby dosáhli optimálního času na kolo. Někdy se však stane, že závodníci ve snaze získat výhodu vyjedou za hranice. Aby rozhodčí mohli kontrolovat, zda kola vozu skutečně přesáhla bílou hraniční čáru, bude F1 testovat systém umělé inteligence.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) uvedla, že při závěrečné Velké ceně sezóny v Abú Zabí, která se pojede tento víkend, bude použita technologie počítačového vidění. FIA prozatím neplánuje plně automatizovat přezkumy porušení limitů na trati. Spíše chce výrazně snížit počet potenciálních porušení pravidel, která jsou posílána k ručnímu přezkoumání.

Jak poznamenává agentura Reuters, při červencové Velké ceně Rakouska museli čtyři lidé přezkoumat přibližně 1 200 potenciálních porušení pravidel. Poté, co při říjnové Velké ceně USA zůstalo několik porušení limitů na trati nesankciováno, rozhodčí uznali, že budou muset najít nový způsob.

Počítačové vidění se používá v medicíně k přezkoumávání údajů ze screeningu rakoviny. „Nechtějí používat počítačové vidění k diagnostice rakoviny, chtějí ho použít k vyřazení 80 procent případů, kde zjevně o žádnou rakovinu nejde, aby měli dobře vyškolení lidé více času na prozkoumání zbývajících 20 %,“ řekl Tim Malyon, zástupce ředitele závodu a vedoucí dálkového provozu FIA s tím, že stejný přístup volí i na trati.

FIA doufá, že se jí podaří snížit počet možných přestupků, které komise ručně přezkoumává, na přibližně 50 na závod. Podle Malyona je cílem odstranit ty, které zjevně nepotřebují přezkoumání lidmi. Ačkoli FIA nebude v dohledné době při rozhodování závodů zcela spoléhat na umělou inteligenci, Malyon očekává, že k tomu časem dojde.

Zdroj: engadget.com