Hry mají letos tvořit přes tři čtvrtiny všech příjmů z mobilních aplikací

Hry budou podle nejnovější zprávy společnosti Newzoo letos tvořit 76 % veškerých příjmů z mobilních aplikací. Globální tržby z mobilních aplikací mají činit 92,1 mld. dolarů, mobilní hry si tedy „ukousnou“ zhruba 69 mld. dolarů.

V souvislosti s tím, jak zlevňuje hardware a mobilní datové plány, společnost odhaduje, že v roce 2021 přesáhnou globální tržby z mobilních aplikací 139 mld. dolarů a počet uživatelů smartphonů dosáhne 3,8 miliardy. Hry mají opět hrát prim a jejich příjmy podle projekce dosáhnou tržeb ve výši 106,4 mld. dolarů – na celkovém „balíku“ se tedy budou podílet více než 76 procenty.

Nejvíce příjmů z mobilních her má letos vygenerovat Čína – do konce roku to má být přes 23 mld. dolarů. V současnosti se může navíc pochlubit 573 mil. hráčů na smartphonech. Mobilní hry budou letos v Číně podle prognózy společnosti tvořit přes 60 % veškerých příjmů herního trhu.

Největší tržby z mobilních her na platformu iOS za první polovinu roku zaznamenaly společnosti Tencent, NetEase a King, na Androidu to byly King, Supercell a Bandai Namco.

Ve své zprávě společnost uvádí i některé zajímavé „neherní“ údaje. Např. že Indie je nyní   druhým největším trhem se smartphony na světě, a to i přes nízkou penetraci vzhledem k celkové populaci. Konkrétně zde má smartphone 26,1 % obyvatel a je tu aktivních přes 350 mil. zařízení, přičemž toto číslo má do roku 2021 vzrůst na 600 milionů. (pro srovnání: v USA a západní Evropě vlastní smartphone 77, resp. 75 %  obyvatel, zatímco a na Blízkém východě a v Africe je to jen necelých 20 %).

Největší podíl všech vlastníků smartphonů – přes 50 % – tvoří uživatelé v Číně, Indii, USA, Rusku a Brazílii. Mobilnímu trhu mají i nadále dominovat giganti Samsung a Apple, jejichž podíl na globálním trhu činí přes 50 %.

 

Zdroj: gamesindustry.biz