VR souprava Microsoftu umožňuje nositeli objevovat virtuální svět při procházení se v „reálu“

Microsoft představil VR soupravu s názvem DreamWalker, která uživateli umožňuje objevovat virtuální svět, zatímco se prochází ve světě reálném. Systém se přizpůsobuje vybrané trase, což umožňuje proměnit procházku třeba do obchodu nebo na zastávku autobusu na virtuální procházku např. po manhattanské křižovatce Times Square.

   Než se uživatel vydá ven, zadá do softwaru na plánování cest trasu, kterou se vydá, nebo konečný cíl cesty. Software poté analyzuje existující virtuální svět a zvolí trasu, která je co nejpodobnější, aby se zajistilo, že virtuální ulice, budovy nebo další renderované objekty nacházející se ve virtuálním světě podle uživatelova výběru budou muset být jen minimálně upravovány. 

   Poté si uživatel na sebe nasadí soupravu, která disponuje přenosným počítačem, brýlemi na virtuální realitu, dvěma RGB kamerami s hloubkovými senzory, modulem GPS a smartphonem poskytujícím mobilní datové připojení. Během procházení v reálném světě se uživatelovy pohyby odrážejí ve virtuálním světě.

   Otázkou, která se nabízí, je, jak se nositel soupravy vyhne náhodným a stále se měnícím překážkám, které existují v reálném světě a které uživatel nevidí? V ten moment přicházejí na scénu senzory a hloubkové kamery. V příkladu odehrávajícím se v Microsoftem předváděném demu virtuálního města, mohou být za chodu počítačem generováni chodci, kteří představují lidi procházející se v reálném životě, tak aby se jim bylo možné v obou světech vyhnout.

   Reprezentovány různými virtuálními předměty, které slouží jako bezpečnostní bariéra, mohou být další překážky nebo bezpečnostní rizika z reálného života, např. nebezpečně hluboký výmol může být překryt počítačem vytvořeným autem nebo čerstvě nasypaný cement chráněn smečkou štěkajících psů. Uživatel tak bude vědět, že těmto místům se má vyhnout.

   Dreamwalker, přesněji řečeno jeho prototyp, vyvinuli někdejší stážista Microsoftu ze Stanfordovy univerzity Jackie Yang a výzkumníci softwarového obra Eyal Ofek, Andy Wilson a Christian Holz. V tuto chvíli není jasné, jestli se někdy dostane ke koncovým spotřebitelům.

Zdroj: gizmodo.com, microsoft.com