Hra Wolves in the Walls nabídne virtuální zážitek plný dětské imaginace

Příběh z dětského světa nemusí být určen jen dětem. O tom nás už dlouho přesvědčují knihy jako Malý princ nebo Medvídek Pú. Jedním ze soudobých autorů, jehož imaginace dokáže spojit svět dětí a dospělých, je Neil Gaiman. Jeho dětská kniha Wolves in the Walls o holčičce, která vidí víc než dospělí, se stala předlohou pro stejnojmennou hru se silným a zajímavě vyprávěným příběhem, kterou pro prostředí virtuální reality připravuje studio Fabel.

Hra postaví hráče/diváka do role virtuálního přítele, který přihlíží a někdy pomáhá malé holčičce Lucy v jejím pátrání v rodném domě. Jejím cílem je odhalit původ záhadných vlků, kteří se začali objevovat na stěnách. S postavou imaginárního kamaráda je zacházeno velmi kreativně. Hráč se probouzí jako dospělý, ale Lucy se to nelíbí, tak jej jednoduše vygumuje a překreslí ve správné výšce, aby se tak usnadnil oční kontakt. Jedním z hlavních cílů hry je vytvořit skutečný emocionální obsah mezi hráčem a virtuální postavou. I když kdo je vlastně pro koho virtuální?

Spíše než velké pátrání ve stylu Sherlocka Holmese sleduje drobné krůčky Lucy a pomáhá jí s řešením hádanek. Hra je rozdělena do celkem třech epizod. Příběh střídá 3D grafiku se scénami malovanými dětskou rukou, pomocí kterých Lucy vysvětluje své myšlenky a nápady.

Projekt Wolfs in the Walls stojí na pomezí hry a filmu a v současnosti je první epizoda prezentovaná na filmovém festivalu Sundance. Jeho tvůrci mají velké zkušenosti s tvorbou ve virtuální realitě, zároveň své kroky konzultovali s řadou legend herního průmyslu. Podle prvních ohlasů se Wolfs in the Wall opravdu povedl a i přes svůj nevelký rozsah nabízí nezapomenutelný zážitek. Tahle nějak vypadá budoucnost vyprávění ve virtuální realitě.

Zdroj: variety.com techcrunch.com