Foto: se svolením Valve

Společnost Valve zavádí pravidla pro umělou inteligenci použitou ve hrách

Společnost Valve vydala nová pravidla, podle kterých budou vývojáři her publikovat hry využívající technologii umělé inteligence na platformě Steam. Což znamená, že vývojáři budou muset zveřejnit, kdy ji jejich hry využívají. Zdá se, že cílem změn je zvýšit transparentnost používání umělé inteligence ve hrách služby Steam a zároveň nabídnout ochranu před riziky spojenými s používáním obsahu generovaného umělou inteligencí a umožnit zákazníkům informovaně se rozhodnout, zda si hru využívající AI koupí.

Podle nových pravidel budou muset vývojáři zveřejnit, pokud hra obsahuje předem vygenerovaný obsah vytvořený pomocí umělé inteligence, a slíbit, že není nezákonný nebo porušující autorská práva. Budou také muset uvést, zda jejich hra nabízí obsah generovaný umělou inteligencí v průběhu, tedy za běhu. Právě v takovém případě budou muset vývojáři podrobně popsat bezpečnostní opatření, která zavedli, aby jejich AI nemohla generovat nelegální obsah. Hráči budou moci na stránce obchodu hry zjistit, zda hra obsahuje umělou inteligenci, a budou mít nové možnosti nahlásit nelegální obsah generovaný umělou inteligencí, pokud na něj ve hře narazí.

Zatímco někteří vývojáři s nadšením začlenili novou technologii do svých her a výrobních procesů, širší průmysl je v názoru na používání generativní umělé inteligence rozdělen. Na jedné straně několik studií hovořilo o využití AI jako pomoci při testování her, vytváření raných konceptů nebo pomoci s nákladnými částmi procesu vývoje her, jako je například nahrávání hereckých hlasů. Jiní se však obávají, že by umělá inteligence mohla být použita k levnému nahrazení stávajících umělců a dalších tvůrců (zprávy o tom se již začaly objevovat), a staví se proti společnostem, které aktiva generovaná umělou inteligencí zveřejňují.

Z příspěvku na blogu společnosti Valve vyplývá, že její postoj a pravidla týkající se obsahu generovaného umělou inteligencí se budou pravděpodobně měnit s tím, jak se bude technologie a její právní rámec vyvíjet.

Zdroj: engadget.com